Najszybciej rozwijającą się gałęzią digital marketingu jest influencer marketing. Jaka jest przyszłość influencer marketingu? Wpływa on na zakupowe decyzje internatów, zwiększa się w tempie nawet 30% rocznie, porównując z pozostałymi metodami pozyskiwania klientów online. Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż znaczenie influencerów wzrasta w każdym kolejnym roku. Ludzie odrzucają tradycyjne formy reklamy. Są zniechęceni nachalnymi treściami i mają dość oklepanych formułek i typów przekazu. Oczekują czegoś więcej, pragną zostać zaskoczeni i zainspirowani. Zwykły billboard czy baner reklamowy nie wystarcza. Odbiorcy są bardzo wymagający, a ich potrzeby są coraz większe oraz darmowe gry hot spot 77777.

Obecnie młodzież dużo bardziej ufa influencerom niż pozostałym gwiazdom oraz celebrytom. Większość kobiet poszukuje w social mediach zakupowych inspiracji. Ta grupa stanowi nawet 86%. Internauci skupiają się wokół swojego idola i zawierzają mu bez granic. Grupa odbiorców jest bardzo silna i lojalna. Ponadto stale się zwiększa o nowych followersów. Naturalność i autentyzm influencerów przekonuje i sprawia, że są oni liderami opinii, a ich rady i polecenia są traktowane bardzo poważnie.

Przyszłość influencer marketingu

Influencer marketing może doprowadzić do nawet 600% zwrotu. Są to wysokie zyski z każdej wydanej na kampanię z uczestnictwem influencera złotówki. Współpraca z influencerem powinna być przemyślana i dopracowana. Przede wszystkim należy dobrze przygotować strategię i obrać kierunki działania. Doskonałym sposobem na relacje jest uczynienie z influencera ambasadora marki, który jest twarzą nowego produktu lub całej firmy. Duże zyski dla firmy i znacznie lepszą rozpoznawalność daje zorganizowanie eventu z udziałem influencera.

Przyszłość influencer marketingu jest jeszcze bardziej przejrzysta gdy spojrzy się w wyniki badań dotyczących marketingu. W roku 2020 cała branża była warta prawie 8 miliardów funtów z powodu nowych wyraźnych trendów oraz częstego blokowania przez użytkowników internetowych reklam. W przyszłości coraz więcej firm planuje współdziałać z niszowymi influencerami, którzy jeszcze nie są tak rozpoznawalni, ale ich sukces jest jedynie kwestia czasu. Pozwoli to na rozwój dwustronny, a także zwiąże markę z kimś, kto już w niedługim czasie będzie posiadał ogromne rzesze fanów.

Kolejny rok może sprawić, że coraz więcej przedsiębiorców zacznie wykorzystywać twarze znane z wirtualnego świata do kampanii wizerunkowych. Ich rozpoznawalność może w naturalny sposób przełożyć się na lepszą widoczność marki. Coraz chętniej zacznie zapraszać się twórców na wydarzenia i kampanie tworzone w świecie realnym. Wyjście blogerów, youtuberów oraz instagramerów poza świat online może odnieść pozytywny odzew wśród obserwatorów.

Przyszłość influencer marketingu i jego rozwój

Stawianie na influencerów jest przyszłością, wychodzenie do klientów oraz promocja pośrednia to droga do rozwoju marki. Komunikacja i interakcja z konsumentami może być efektywna, a jej skutki przyniosą niewiarygodne zyski.

Co więcej, przyszłość influencer marketingu i jego rozwój to pewne źródło sukcesu, nie tylko finansowego. Efekty influencer marketingu są dobrze mierzalne przez odpowiednie narzędzia, za pomocą których możemy kontrolować, czy proces kampanii marketingowej przebiega prawidłowo. Co więcej – na efekty wcale nie trzeba długo czekać. Kampanie, które prowadzą w nienachalny sposób influencerzy, pozytywnie oddziaływają na wizerunek Twojej marki, sprzedaż produktów i usług, świadomość, wiarygodność firmy oraz jej popularność.

Przy pomocy rozpoznawalnych influencerów możemy wpływać na zakupowe intencje kupna, kreować potrzeby, o których istnieniu nie mieli wcześniej świadomości, wpływać znacząco na liczbę bezpośrednich odpowiedzi czy też ogólny branding. Według badań przeprowadzanych przez różne firmy szacuje się, że aż 72% osób śledzących wpisy influencerów decyduje się wybrać ich kanał ze względu na pierwsze źródło informacji o produktach. Jest to znakomity wynik, który świadczy o ich sile przebicia! Influencer marketing uważa się za najszybsze źródło pozyskiwania nowych klientów w sieci.

Przyszłość influencer marketingu jest pewna, a także to, że to dobry kierunek do rozwoju swojej firmy. Szczególnie gdy naszą współpracę rozpoczynamy z micro influencerami, których społeczność jest może mniejsza, ale za to bardziej zintegrowana. Mając niewielką społeczność, publikują oni bardziej zaangażowane treści, ich konta są bardziej kameralne od macro influencerów, dzięki temu rośnie do nich zaufanie. W końcu byle czego nie mogą polecić, prawda? Naraziliby wtedy swój dobry wizerunek, a tak zaszkodzić sobie nie mogą.